DAY ONE:

Så vi ankom omkring kl 14 og var på hotellet kl 16. En sød pige fra København og jeg gik i hotellets pool for at holde os selv i gang trods jetlag. Kl 18.30 var der et Welcome meeting, som fandt sted i vores private konference-rum, hvor vi fik lidt information om de 4 dage i New York, og så fik vi pizza til aftensmad. Først kl 22 måtte vi lægge os til at sove, for at tilpasse os tidsforskellen. Det er utroligt så hurtigt, at du bare bliver kastet ud i, at skulle snakke et andet sprog med fremmede mennesker. Man skal virkelig være på 24/7 og være åben, tage intiativ og glad hele tiden for at give folk et godt førstehåndsindtryk. Faktisk fik jeg af vide en italiensk pige, at jeg mindede hende om en Amerikansk pige. Ved ikke helt om jeg skulle tage det som et kompliment, men hun sagde, at det var positivt. Mit bedste råd er virkelig at kaste sig selv ud i det, selvom det er grænseoverskridende, for alle andre her er i den præcis samme båd som dig selv, så du kan lige så godt udnytte det til at få nye gode venner, som du kan snakke med videre hen i året.

DAY TWO:

Imellem 6.30 og 8.00 var der morgenmad. Dog var alle først nede omkring kl 7.30. Derefter vi havde en workshop med icebreakers, som faktisk var ret sjove nyttige, og forskellige cases, hvor vi fik lov til at snakke sammen, om forskellige scenarier som kunne ske i løbet af vores år. Det hjælper en med at føle sig tryg, og som vores leder sagde, så kan det mange gange være nok bare at snakke om bekymringer, for at få det ud af hovedet. Vi har rigtig mange pauser undervejs og imellem alle aktiviteterne, så det virker ikke som om vi har et skema fastlagt fra morgen til aften. Efter adskillige aktive lege, navne lege og en masse grin, følte vi os mere trygge med hinanden, og så blev det tid til at tage til Upper og Midtown Manhattan. Vi fik en salat til frokost, og 4 timers guidet sightseeing rundt i New Yorks mindste bydel – Selvom jeg troede Manhattan var den største så er det faktisk Queens. Vi har virkelig en god og sjov guide, og han kaster om sig med fin facts. Vi gik en tur igennem Central Park, og selvom jeg synes at parkerne i London er pænere, var det en fed oplevelse at gå igennem den mest kendte park i verden. Vi så Rockefeller Center, Fifth Avenue, Times Square og meget mere. Bussen holder ind mange steder så vi kan komme af og gå rundt i byen, og til aften stoppede den ved Planet Hollywood på Broadway nær Times Square så vi kunne få aftensmad. Efter maden havde vi 2 timer for os selv til at shoppe på Times Square. Efter sådan en dag kan jeg love dig for at du får en god navns søvn!

DAY THREE:

Så, man bliver mere og mere vant til tidsforskellen. Jeg vågnede kl 7.00, og gik ned til morgenmad, da vi skulle have en historietime, med en amerikansk lærer, kl 8.00. Vi fik så mange informationer på så kort tid! Jeg har det på fornemmelsen, at jeg kommer til at have virkelig svært ved American History når jeg begynder i skole. Historie har aldrig været min stærke side, og så på et andet sprog og om et andet land… Vores lærer snakkede om at vi ville opleve at de andre elever på skolerne jo ved det hele, fordi det er blevet gentaget for dem igen og igen og igen igennem deres opvækst. Mange historiske begivenheder og termer er en selvfølge at man ved, så derfor skulle vi også være en smule forberedt. Efter det fik vi en god time til at pakke vores ting til i morgen. Efter middag i Lower Manhattan, så vi Wall Street, World Trade Center, 9/11 memorial, chinatown, Brooklyn Bridge og High Line. Dagen sluttede af i Circle Line, hvor vi skulle på en bådtur på Hudson River. Virkelig, det er den smukkeste by om natten by sea. Jeg skulle virkelig lige minde mig selv om at nyde det i momentet i stedet for at se det igennem mobilen kamera. Nogle gange kan det godt være lidt for fristende at forevige øjeblikke.

I morgen kan jeg sove lidt længere, for morgenmaden slutter først kl 8.00 og jeg skal afsted til lufthavnen kl 11.00. Mit fly går kl 14.00 og så er jeg i Houston omkring kl .00. Jeg kan virkelig ikke vente til, jeg skal møde min værtsfamilie! Det er så længe ventet, og det er noget jeg har set frem til i SÅ lang tid. Men samtidig er jeg selvfølgelig også rigtig nervøs, bare ved tanken får jeg kriller i maven.

Alt i alt har den her velkomst lejr virkelig været en succes. Jeg har virkelig haft det sjovt, set og lært meget, og fået nye venner – hvoraf 4 virkelig stands out! Tusind tak til Lina, Petra, Ida og Caroline for en lækker NYWC 2018! Jeg har følt mig meget mere tryg, nu hvor jeg har været her et par dage, selvom dagene er fløjet afsted, og ovre før man ved af det.

Selvom New York Welcome Camp 2018 nu er ovre for mig, så kan man altså stadig følge med mig på min rejse via sts_denmark instagram profil, hvor jeg poster nye billeder hver dag.